10 وسیله قدیمی که هنوز هم کار می کنند!
نوشته شده توسط : reza

 برترین ها: جهان در حال تغییر و تحول است و تکنولوژی زندگی را آسان تر کرده است. جهان مدرن پر از وسائل و اختراعات تازه است، ولی هنوز چیزهایی وجود دارند که قدیمی هستند و با این حال خوب کار می کنند. گاهی حتی وسائل قدیمی نسبت به وسائل مدرن قابل اعتمادتر و مفیدتر هستند.
 


قدیمی ترین لامپ حبابی جهان 111 سال دارد و هنوز در آتش نشانی لیورمور در کالیفرنیا نورافشانی می کند. جالب اینکه این لامپ روز و شب روشن است.


 این جاروبرقی در سال 1904 یعنی حدود 108 سال پیش ساخته شده و هنوز قابل استفاده است!


خانم رزماری کینگهورن در خانه خود یخچالی دارد که 77 سال پیش توسط خانواده او خریداری شده است.جالب اینکه این یخچال در طول سالها هرگز تعمیر نشده و همچنان بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.


کامپیوتر FACOM 1288 در سال 1958 ساخته شد و هنوز قابل استفاده است، اگرچه کاربرد آن تنها در حد یک ماشین حساب است. این کامپیوتر در ژاپن نگهداری می شود.


پس از پایان جنگ جهانی دوم، روبات های انسان مانندی اختراع شد که اولین آنها در سال 1950 توسط جوان 19 ساله ای به نام تونی سیل ساخته شد. تونی این روبات را در پارکینگ خانه خود نگهداری می کرد. بعد از گذشت 45 سال، یک افسر این روبات را روغن کاری و باتری های جدیدی را در آن تعبیه کرد.


تلویزیونی که در سال 1936 توسط مارکونی ساخته شد هنوز کار می کند. در آن زمان قیمت تلویزیون در انگلستان حدود 100 پوند بود، و در حال حاضر قیمت آن به 5000 پوند می رسد.


این چراغ راهنما حدود 80 سال سن داردو توسط استاندار اهایو طراحی شده است. این چراغ از آن زمان به بعد بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه داد تا اینکه 30 سال پیش آن را به موزه شهر بردند. این چراغ قدیمی ترین چراغ راهنمای دنیا است.


Hoshi Roykan قدیمی ترین هتل جهان است که رکورد خود را گینس ثبت کرده و البته هنوز مورداستفاده قرار می گیرد. این هتل سال ها به بیش از 46 نسل یک خانواده تعلق داشته است و شامل اتاق نشیمن، اتاق خواب، باغ، سالن و رستوران است. اگر می خواهید معنی واقعی تاریخ را حس کنید سری به این هتل 1300 ساله بزنید!


 

در این تصویر قدیمی ترین وسیله نقلیه قابل استفاده را مشاهده می کنید که حدود 128 سال پیش در فرانسه ساخته شد. این اتومبیل سال گذشته به بهای 4.6 میلیون دلار در یک مزایده به فروش رسید.


سینمایی که در این تصویر مشاهده می کنید، در سال 1909 در لهستان ساخته شده است.  این سینما Helios Welt-Kino که نام دارد، قدیمی ترین سینمایی است که همچنان مورداستفاده قرار می گیرد.


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: عکس ، مطلب و ... , گالری عکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: