طعم زندگی در برج‌های جنگلی!
نوشته شده توسط : reza

طعم زندگی در برج‌های جنگلی!

یسنا: یك شركت معماری ایتالیایی امیدوار است تا با پروژه «جنگل عمودی» خود بتواند پوشش گیاهی را با معماری شهری ادغام كند.



شركت معماری استفانو بوئری، مستقر در شهر میلان دست به طراحی یك مدل زده كه می‌تواند با پرورش جنگلهای هوایی به احیای جنگل و بومی‌ سازی كلانشهرها كمك كند.



به گفته بوئری، جنگلهای عمودی، ابزاری برای بقای محیط‌ زیست شهرهای امروزی اروپا محسوب می‌شوند.



قرار است اولین جنگلهای عمودی در شهر میلان ایجاد شوند و برنامه ساخت دو برج مسكونی در حال حاضر طرح شده است. این برجها كه 110 و 76 متری هستند، مامن بیش از 900 گونه درخت بوده كه این میزان بدون احتساب طیف گسترده‌ای از درختچه‌ها و بوته‌های گل است.

alt

ایده اولیه آن است كه در صورت كنار گذاشتن ساختمان، میزان درخت لازم برای ایجاد یك جنگل بر روی سطح زمین باید با میزان حاضر بر روی این ساختمانها برابر باشد. در واقع میزان سطح لازم برای كاشت این درختها، حدود 10 هزار متر مربع در حالت عمودی خواهد بود.



این پروژه همچنین به كاهش آلودگی هوا در كلانشهرها كمك خواهد كرد. این امر با كمك درختان درایجاد رطوبت، جذب دی‌اكسیدكربن و ذرات گرد و غبار و همچنین تولید اكسیژن به دست خواهد آمد. این امر به افزایش كیفیت زندگی ساكنان این ساختمانها كمك كرده و همچنین سایبانی برای جلوگیری قرار گرفتن این ساختمانها در معرض تابشها و آلاینده‌های صوتی ایجاد خواهد كرد.



alt

همچنین در این ساختمانها، سیستمهای آبیاری و فیلترینگ نصب خواهد شد كه به بازیافت آب خاكستری رنگ برای نگهداری از گیاهان خواهد پرداخت. سلولهای خورشیدی فتووالتائیك نیز به مشاركت خودكفایی انرژی ساختمان كمك خواهد كرد.



هزینه ساخت این جنگلهای عمودی در حدود 87 میلیون دلار بوده و ساخت آنها، مرحله اول پروژه پیشنهادی شركت بیومیلانو برای ساخت یك كمربند سبز در اطراف شهر میلان است.


داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: